Combined interventions of education and counseling/therapy for gifted children.
Een unieke combinatie van gespecialiseerde zorg en onderwijs interventies voor leerlingen die geen andere oplossing zien dan het onderwijs te verlaten met een hoog ontwikkelingspotentieel. Locatie Vught.

Bij Rupsers werken we aan het vergroten en versterken van:
Welbevinden, mentaliseren, zelfkennis en zelfbeeld, praktische intelligentie & executieve functies, vaardigheden tot samenwerken, en Goodness-of-fit bevorderen.
De leerlingen nemen maximaal een schooljaar een dag(deel) per week deel aan de groep.
Meer informatie is te verkrijgen via de praktijk.
Begeleiders Rupsers:
Marij Persons (Specialist in Gifted Education, ECHA)
Mia Frumau-van Pinxten (Psychotherapeut K&J, GZ-psycholoog, praktijkhouder)
Wetenschappelijk onderzoek:
Fenne Frumau (GZ-psycholoog)
Willy Peters (GZ-psycholoog)
Zie voor inhoudelijke informatie en tips de online brochure waar collega’s van PPF, Fenne Frumau en Mia Frumau, aan meewerkten.
https://www.flipsnack.com/C5987AEEFB5/kchb-thema-08-schooluitval-en-thuiszitten/full-view.html

Beek, van A., Wanschers, E., Frumau, F., Briedé, I., Eijk, van M., Frumau, M., Daalmans, T., & Glebbeek, W. (2024, februari). Als school niet past: schooluitval en thuiszitten. Kennis en praktische handvatten voor ouders, onderwijsprofessionals en hulpverleners. Kenniscentrum Hoogbegaafdheid. Thema 8.
De Rupsers is een zorg-onderwijs interventie die valt binnen PPF Jeugdzorg.
Bij Breinsteyn (onze preventietak ; PPF Integraal Kennisdomein) zijn er zorg-onderwijsgroepen voor kinderen van het basisonderwijs. De groepen bij Breinsteyn zijn voor kinderen die dreigen uit te vallen of ter preventie van toekomstig uitval ; voor kinderen die middels maatwerk ondersteuning en/of uitdaging nodig hebben voor zowel de schoolse-/cognitieve ontwikkeling als de sociaal-emotionele ontwikkeling.
Voor meer informatie kunt u terecht op de website www.breinsteyn.nl of neemt u contact op met ons secretariaat.