Rupsers – Onderwijs Zorg Interventie

Combined interventions of education and counseling/therapy for gifted children.

Een unieke combinatie van gespecialiseerde zorg en onderwijs interventies voor leerlingen die geen andere oplossing zien dan het onderwijs te verlaten met een hoog ontwikkelingspotentieel. Locatie Vught.

“Het heet Rupsers, omdat jullie ons helpen om uit te groeien tot prachtige vlinders” – J. (ontwerper logo)

Bij Rupsers werken we aan het vergroten en versterken van:
Welbevinden, mentaliseren, zelfkennis en zelfbeeld, praktische intelligentie & executieve functies, vaardigheden tot samenwerken, en Goodness-of-fit bevorderen.

De leerlingen nemen maximaal een schooljaar een dag(deel) per week deel aan de groep.
Meer informatie is te verkrijgen via de praktijk.

Begeleiders Rupsers:
Marij Persons (Specialist in Gifted Education, ECHA)
Mia Frumau-van Pinxten (Psychotherapeut K&J, GZ-psycholoog, praktijkhouder)

Wetenschappelijk onderzoek:
Fenne Frumau (GZ-psycholoog)
Willy Peters (GZ-psycholoog)

Zie voor inhoudelijke informatie en tips de online brochure waar collega’s van PPF, Fenne Frumau en Mia Frumau, aan meewerkten.
https://www.flipsnack.com/C5987AEEFB5/kchb-thema-08-schooluitval-en-thuiszitten/full-view.html

Beek, van A., Wanschers, E., Frumau, F., Briedé, I., Eijk, van M., Frumau, M., Daalmans, T., & Glebbeek, W. (2024, februari). Als school niet past: schooluitval en thuiszitten. Kennis en praktische handvatten voor ouders, onderwijsprofessionals en hulpverleners. Kenniscentrum Hoogbegaafdheid. Thema 8.